Egyperces Történelem

Egyperces Történelem

„Így jár minden Ávós!”

2020. október 30. - Névtelen Minorita

Az 1956-os forradalom egyik legszomorúbb hozadéka a mindkét fél részéről tetten érhető embertelen brutalitás honfitársai felé. A most következő cikkben az 1956. október 31-én történt szörnyű eseményt próbáljuk meg bemutatni a közönség számára. Fontosnak véljük elöljáróban megjegyezni, hogy elítéljük mindkét fél részéről a brutalitást, amit 1956-ban embertelen módon műveltek egymással szemben. Felhívjuk továbbá a figyelmet, hogy a cikkben több olyan fotót is elhelyeztünk, melyek a nyugalom megzavarására alkalmasak, így csak és kizárólag erős idegzetűek olvassanak tovább!

1956_tank.jpeg

1956. október 31-én a délelőtti órákban egy fiatalembert állítottak meg az Andrássy úton, azzal az indokkal, hogy ő egy ÁVH-s tiszt, aki nem sokkal előtte egy ártatlan fiatalra lőtt rá a nyílt utcán. A férfi barna nadrágot és az Újpesti Dózsa lila színű sportmelegítőjét viselt, az ÁVH számára rendszeresített fekete félcipővel, valószínű ez tűnt fel egy járókelőnek. A férfi körül egyre nagyobb lett a tömeg és az Eötvös utcán a Nyugati pályaudvar felé taszigálták, miközben többen ököllel ütötték. Az Eötvös utca 25. szám alatt egy nemzetőr egység állomásozott, ahol a kapuban álló őr észrevette a hangos tömeget. Társaival kiszabadították a férfit a tömeg gyűrűjéből és bekísérték a parancsnokságra.

1956_toth_ferenc.jpg

Tömeg az Eötvös utca 25 előtt

A fiatalemberről kiderült, hogy Tóth Ferencnek hívják és 1921. július 30-án született az akkor még Szabolcs-Szatmár-Bereg megyéhez tartozó Polgáron. Nős, két gyermeke volt. A nemzetőrök arra voltak kíváncsiak, hogy mikortól szolgált az ÁVÓ/ÁVH kötelékében és aznap délelőtt valóban rálőtt-e egy gyerekre? Az ekkorra már véresre vert férfi csak annyit mondott, hogy a Belső Karhatalom Országos Parancsnokságára van beosztva, mint százados. Az ártatlanokra, főleg gyerekekre való lövöldözést azonban tagadta, lévén aznap teljesen fegyvertelen volt.

toth_ferenc_avh_1956_2_3_jpg.png

Tóth Ferenc holtteste az Eötvös utcai nemzetőrparancsnokság kapujában

Eközben a tömeg egyre csak nagyobb és zajosabb lett a parancsnokság előtt. A feldühödött forradalmárok attól féltek, hogy a nemzetőrök el akarják bújtatni vagy szöktetni a férfit előlük, ezért egyre hangosabban kérték a kiadatását. A nemzetőrök többször is kimentek csitítani a tömeget, mondván nem akarják megszöktetni, csupán átkísérik a rendőrkapitányságra, hogy ott mondjanak felette ítéletet. A tömeg azonban nem hitte el, továbbra is kérték a kiadatást, hogy megölhessék a tisztet.

toth_ferenc_avh_1956_2_jpg.png

Az épület előtt felakasztott Tóth Ferenc százados

Az épületben tartózkodó Mayer Antal nemzetőr egyre hangosabban próbálta rávenni a társait, hogy dobják oda az embereknek az „ávóst”. A nemzetőrök azonban azzal védekeztek, hogy a lincselés bűncselekmény és a tömeg minden kétséget kizáróan a helyszínen megölné a fiatalembert. Mayer azonban ekkor már egyértelművé tette, hogy a férfit kiadják a forradalmároknak. Többször is megütötte Tóth Ferencet és szidalmazta, miközben az ajtó felé lökdöste. Tóth az ajtó előtt félelmében elájult és összeesett, azonban Mayer felrántotta a földről és az alábbiakat mondta neki:

„Ne szimulálj”

Majd a kapu közelébe érve odaszólt az ott őrt álló nemzetőröknek:

„Nyissátok ki a kaput, kiadjuk az ávóst”

 A kapun kilökve a férfit, a tömegbe kiáltott:

„Üssétek a gazembert”

A tömeg kapva kapott az alkalmon és a férfit azonnal ütni-verni kezdték. Tóth szinte azonnal elájult és a földre zuhant férfit ott rúgták, ahol csak érték. A tömegben volt Tóth Mihály kocsis, aki egy késsel többször is megszúrta a tisztet. Amíg Tóth Ferenc életben volt, addig folyamatosan talpra állították, hogy ütni tudják, azonban egy férfi a háta mögül egy vékony zsineget dobott a nyakába, amivel megfojtották. Később a holttestét az utca porában húzták, majd az egyik közeli fára akasztották fel, egy táblával a nyakában:

„Így jár minden ávós”

toth_ferenc_avh.jpg

Tóth Ferenc holttestére akasztják a papírlapot

Tóth Ferencet a fára Erős István, Babér István és Törzsök József húzták fel, amiért később mindegyikőjüket elítélték és kivégezték. Tóth Ferencnek 1957-ben emléktáblát állítottak a meggyilkolásának színhelyén, az ünnepségen, melyről filmfelvétel is készült részt vett a felesége és két árván maradt gyermeke.

toth_ferenc_avh_1956_jpg.png

Tóth Ferenc holtteste

toth_ferenc_avh_1956_2_3_4_jpg.png

A holttest a felirattal

Érdemes szót ejtenünk még Mayer Antal személyéről is, ugyanis ő már a Horthy-korban is büntetve volt, szám szerint nyolc alkalommal, mindannyiszor lopásért. 1913-ban született és végzettségét tekintve villanyszerelő volt. 1944-ben a német megszállás idején önként jelentkezett az újonnan szerveződött magyar SS alakulatba. Az alakulat tagjaként 1945 májusában amerikai fogságba esett és 1947-es hazatérése után egy dunántúli kis faluban bujkált évekig.

mayer_antal_1956.png

Mayer Antal, mint SS-katona

1945-ben körözést is adtak ki ellene, mivel egy munkásszázad parancsnoka is volt. Több német kitüntetést is kapott, amelyeket megtartott és a fiókjában rejtegette. Később elfogása után, azt vallotta, hogy ő azokat egy gyerektől vette el és meg akarta semmisíteni. Mayer Antalt, Tóth Ferenc kivégzésében való részvétele miatt 1958. január 4-én szintén kivégezték.

Érdekesség, hogy ebben az időben már sem az ÁVO (Államvédelmi Osztály), sem pedig az ÁVH (Államvédelmi Hatóság) nem működött, ugyanis az ÁVO helyét átvette az ÁVH 1948-ban, majd az ÁVH-t 1953-ban megszüntették, miután vezetőjét Péter Gábort koncepciós perben elítélték. 

Amennyiben érdekesnek találtad a cikket és szeretnél még olvasni további rövid de érdekes cikkeket, tekintsd meg az alábbiakat:

Szovjet propaganda plakátok az űrverseny időszakából

Jurij Gagarin szovjet űrhajós magánélete képekben

Grenztruppen, a kelet-német határőrök élete

A bejegyzés trackback címe:

https://egypercestortenelem.blog.hu/api/trackback/id/tr8216263500

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

cservonec 2020.10.31. 13:44:48

Vajon csak én látom rosszúl ? Mintha az első képen katonai zubbony volna rajta . Végig
gombos és a jobb mellén zseb is van. Később már tényleg melegítő felsőt látok
ahogyan a szerző is írja . Valami keveredés van a képekkel ??

Etniez 2020.10.31. 13:45:00

A lincselés elfogadhatatlan, de egy százados ávós nem lehet ártatlan. Ha nem a forradalom idején, de előtte biztosan tett olyan dolgokat, amiért felelnie kellett volna.

De ugye ő csak kishal volt, a nagyok mindig megússzák. Pl Biszkut fel kellett volna lógatni!

csorsza 2020.10.31. 13:45:12

Ávós százados volt, azt kapta, amit érdemelt. A többi sajnos megúszta. Azokat kell sajnálni, akiket utólag felakasztottak miatta.

Micsoda egy szerecsenmosdató blogbejegyzés ez.

Che21 2020.10.31. 13:45:18

Sajnos nem minden ávós járt így, ezt szívjuk a mai napig.

csker 2020.10.31. 13:45:27

Ez olyan volt, mintha az "Ellenforradalmi erők a magyar októberi eseményekben" című kora kádárkori propagandakönyv szövegét másolta be volna a szerző. Össze kellene hasonlítani a kiadvánnyal.
A Mayer Antalról szóló kép érdekesen áttetsző.
Az "ávós" kifejezést az egész korszakban az elnyomó belügyi karhatalom tagjaira alkalmazták, sőt a mai napig ez a legjobb szó a különféle szervezeti változásokon átment belső elhárításra, az ottani verőlegényekre. Így pl. nem igaz, hogy 1953-ban megszűnt az ÁVH - hanem 1953 és 1956 között a Belügyminisztérium keretében működött (vagyis nem önálló hatóság volt, de létezett és tevékenykedett).
1956-ban a kevés számú népítélet az előző 11 év véres, kegyetlen elnyomása, kínzásai és kivégzései, eltüntetései miatt történt meg.
Az elfogott ávósok többségét átadták a rendőrségben, ahonnan november 4-én távoztak és az új rendszerben ott folytatták, ahol abbahagyták.

NGkiraly 2020.10.31. 13:45:38

Mayer Antalt rehabilitálták azóta?

TechNick 2020.10.31. 13:45:43

A könnyem kicsordult, '89-ben is ezt kellett volna csinálni. Nem lenne annyi kommunista kiemelt nyugdíjas és pokornipapa.

Hegge Balázs 2020.10.31. 13:45:53

Jó ez a cikk "elvtársak". A 60-70es évek szellemében íródott, miszerint ez egy "fasiszta ellenforradalom" volt. Mindannyian tudjuk nem az volt. A magyar nép fellázadt a szovjet birodalom által hatalomba segített idegen nemzetiségű(tudjuk kik) kommunisták ellen.

cavalry 2020.10.31. 15:59:40

A népfelkelések, mint pld. a francia forradalom is, általában nem a valós bűnösöket végzik ki, hanem a társdalom söpredéke gyilkol összevissza. A szabadság harc az egy másik fogalom. A Bastille elfoglalása is félreértés volt, a hivatalból ott állomásozó katonákat öldösték le, mintha azok bármiről is tehettek volna, különösen azért mert éppen megadták magukat, behúzták az ágyúkat a lőrésekből, amiről azt hitte a tömeg hogy tölteni fogják, betörte a kaput és megölt mindenkit. Bent volt vagy 5 fogoly összesen. Ezek a lincselők nem hősök, nem hazafiak, nem bűnöst fogtak el és végeztek ki, hanem egyszerű barmok, akik gyilkosokká váltak minden ésszerű ok nélkül, korábbi sérelmeiket torolták meg vizsgálat nélkül, megérdemelten akasztották fel őket. Teljesen más a harc, amikor katonák és adott esetben felkelők küzdenek egy célért és valaki győz valaki veszít, de a hadifoglyokat ott sem erkölcsös megölni. Aki ilyeneket - mint ezek a barmok - véd, az ugyanezt érdemli majd egy másik esetben, mert másik eset mindig szokott lenni- és a másik esetben is szoktak lenni ilyen barmok csak a másik oldalon. Ha ez valakinek tetszik, lelke rajta, nyilvánvalóan sosem volt szerencséje a gondolkodással. Ez az embertípus ugyanígy kivégezné a SZFE hallgatóit és a Fideszeseket is, kérdés kit és mikor lehet vagy van rá alkalom. Ez egy tahó ország. Kérdés hogy majd adott esetben a fasz melyik oldalán leszel.

lutria 2020.10.31. 16:00:08

@cservonec: Még egy pontatlanság hogy a második képen a tömeg az Eötvös 25 előtt a kapuban áll,látszik hogy nincsenek fák a teljesen kopár utcában(mostanában sincsenek),az ÁVO-st kilökik a kapun,helyben meglincselik és felakasztják a 10-20méteres fákkal teli utcában(és egy nagy kerek hirdetőtábla is oda kerül)-a cikk szerint az épület előtt ahonnan kilökték...
Úgyhogy az akasztás valahol a mostani Teréz krt 23 előtt. történhetett ahol most is van egy kerek hirdetőtábla.

csker 2020.10.31. 16:00:50

@NGkiraly: Kétlem. Most nem tudom eldönteni, hogy kellett volna vagy nem? (Egyébként tényleg SS volt?)

Almandin 2020.10.31. 16:01:03

@Hegge Balázs: Nem általánosított a cikk szerzője. Lincselések sajnos előfordultak, de ez nem azt jelenti, hogy minden forradalmár ezt tette volna. Mint ahogyan a forradalmárok között se volt mindenki egykori náci.

enrikokaruszo 2020.10.31. 16:01:13

az a düh, ami ebben a lincselésben koncentrálódott, szintén személyes tragédiákat rejtett...nyilván ijesztő gondolat, hogy ártatlanul is bekerülhet az ember ebbe a darálóba....de ez bármikor megtörténhet, pro és kontra

Göntér László 2020.10.31. 16:01:23

A polgárháború is háború, ahol az erősebb és rafináltabb kiélvezi az előnyét. Tudni kell, hogy a háborút megnyerni nem lehet, csak egyes csatákat. A csaták közti békeidőt a győztes végérvényes nyereségének tekinti, de sokan ismerik a jing és a jang üzenetét.

Kelta6725 2020.10.31. 16:01:52

@Hegge Balázs: Dehogy ez volt, sokan képzelegnek 56 ról, marhaságokat , te is és itt sokan köztük vagytok..
56 valós története és eseményei messze mások mint azt a korábbi szocialista (nem kommunista, soha nem volt kommunizmus sehol a földön) és 89 utáni kormányok meséltek róla. Magyar népre nagyon jellemző a hogy a lovon sose tudunk ülni, vagy egyik oldalra esünk vagy a másikra
56 jó példa erre...az se igaz amit Kádár alatt mondtak róla, és az se amit manapság szajkóznak a kormányhatalmak
Nem volt ellenforradalom, eszükbe se volt senkinek visszaállítani se a Horty se más korábbi formációt, és ugye ez az alapja az ellenforradalomnak..
és forradalom se volt igazán, mert nem a szocializmus végét akarták, csak a rákosi féle beszolgáltatós, félelemben élést akarták megszüntetni..a politikai terrort, és elnyomást..
bezony..ezt sokan nem hiszik el, pedig akkor élt ember mondta nem akartak ők mást csak ezt az elnyomást megszüntetni, a padlás lesöprést a nyomort..
meg lehet nézni 60-as évek elején már ki mit tudok mentek, és az ország kezdett nyugodtan békésen élni, és fejlődni..már amennyire a nagy testvér árnyékában lehetett
65 ben pl senkinek nem jutott már eszébe forradalmat csinálni, persze kivéve pár bűnözőt, akik bizony kiszabadultak 56 során..nem kevés
Lehet itt anyázni engem, de ezek tények..mégha sokan nem is tudnak róla..mint arról sem, hogy a nagy 56-os forradalom nagyrészt Bp-en zajlott, nagyon sok helyen vidéken, nem si tudtak róla, csak jóval utána a hírekből (újság stb)
az egész ellenállásban alig pár ezren voltak benne..már ami a szovjet tankok ellen mentek, és nagy bűnük és felelősségük a 56 nagy forradalmárainak, hogy a "pesti srácok" néven futott gyerek sereget puskákkal kizavarták a tankok meg gépfegyveres oroszok ellen.,.és százával haltak meg ezért gyerekek. A nagy 56 hős néven ismert pongrácz kb 1-2 napig hőzöngött aztán eltűnt, lócart se csinált valóságban,
nem ártana egy tényleges feltáró és a konkrét tényeket bemutató film, vagy történelmi könyv erről
messze nem úgy történtek mint ahogy a mostani kormányzatok előadják a meséket 56-ról
és igen borzalmas gyilkosságok is voltak..

gall travis 2020.10.31. 16:03:07

A nővérem látta az esetet.Egy lila melegítőfelső volt Tóth Ferencen.A fát amire felakasztották egyébként 1990 táján kivágták..A falon lévő, csillaggal díszitett emléktáblát is eltávolították.Egy szerszámkészletező üzlet volt ott 1956-ban.Azon gondolkoztam vajon arra a papírra mivel írtak.Filctoll akkor még nem volt.Nem ceruza nem is golyóstoll ahhoz túl széles.Talán redisztoll? Láttam több felvételt az esetről.Sok a közönyös arc és olyan is akad aki mosolyog,

gall travis 2020.10.31. 16:03:09

Barna nadrágban, fekete cipőben ,melegítő felsőben fogták el.Tudtom szerint az ÁVH-sok egy jellegzetes színű cipőt viseltek nem feketét.Más, az Eötvös utcában már tiszti zubbonyban látható.A nemzetőröktől kapta?

eßemfaßom meg áll 2020.10.31. 16:06:58

Ettől a poszttól nem lett az ávósgyerek tiszta, pedig fogyott rendesen a mosószer. De legalább Brendel nácizhatott egyet.

DFK 2020.10.31. 16:06:59

Jó kis ávó mosdatás a poszt. Egy ávós százados nem áldozat volt, hanem terrorista.

Rocky 2020.10.31. 16:07:00

"majd az ÁVH-t 1953-ban megszüntették, miután vezetőjét Péter Gábort koncepciós perben elítélték."

Ennyit hazudni egy mondatban és ő lenne a történelem (egyperces)...
Az ÁVÓ 1956.október 28-n szűnt meg hivatalosan, de természetesen tovább működött, mint titkosszolgálat (A CÉG). Rengeteg ávóst menekítettek ki a komcsik Belvárosból a Forradalom első napjaiban, hogy hasonló dolgoktól megóvják őket.
Péter Gábort a saját kommunista elvtársai ítélték el, Rajkhoz hasonlóan, sajnos nem halálra, bár rengeteg ártatlan ember halála száradt a lelkén és megszámlálhatatlanul sok ártatlant kínzott és nyomorított meg.
Szóval semmiféle "koncepció" nem kellett a pokolfajzat elítéléséhez!

Névtelen Minorita 2020.10.31. 16:21:18

@eßemfaßom meg áll:

Kéretik akkor kielemezni a cikkből azokat a részeket amelyekben azt írjuk, hogy szegény ávóssal mi történt és mekkora nagy szemetek voltak azok akik felakasztották!!

Attól, hogy történelmi tényeket közlünk miért lenne mosdatás?

@Rocky: Hát te sem tudod akkor, hogy mi a különbség a PRO, ÁVO és ÁVH között.. Koncepciós per kellett hozzá mert azzal nem ítélhették el, hogy "hűű de sok embert kínoztál meg Péter elvtárs a mi parancsunkra..." nyugati kémnek titulálták, hogy saját magukat is mentsék, plusz Péter bátyja Horthynál volt ügynök, úgyhogy kapóra jött ez is nekik... Egyébként ha már ÁVH meg továbbélés, akkor csak meg kell nézni, hogy ma is van AVH csak kicsit formáltak a néven mert Alkotmányvédelmi Hivatal lett....

@csker: Hallottunk a könyvről azonban beszerezni nem volt lehetőségünk, így nem tudtuk abból másolni, ha erre kíváncsi..

@DFK: ez a mosdatás.. mindig... akárhányszor kommunizmusról van szó, mindig mosdatunk... itt is kérjük, hogy hozzon fel példát állítására, hogy lássuk melyik mondatra gondolt amiben VALÓBAN kimosdatjuk a bűnösöket, mert ez így édeskevés...

AZ A BAJ...HOGY BE SE JÖNNEK 2020.10.31. 16:22:09

Vajon a "nagy" francia forradalom kapcsán miért nem kerülnek elő soha hasonló történetek? Pedig a Bastille kapuját a forradalmárok előtt kinyitó katona kezét azonnal levágták, és egész nap egy lándzsára tűzve hordozták a görcsbe torzult végtagot.

6.Lenin 2020.10.31. 16:33:56

@DFK:

tévedsz, áldozat volt, ahogy a "forradalmárok" is azok voltak.

Az igazi bűnösök a legtöbb esetben megússzák. Ez az egész 56 körüli handabanda, majd talán 1x tisztázódik, vagy nem. És még sokáig lesznek "áldozatai" minden oldalon.

nemecsekerno_007 2020.10.31. 16:58:10

Cseréljétek fel az AVO-s századost SS századosra és írjatok Tóth Ferenc SS százados meglincseléséről akinek felesége és két gyereke van, egyből megértitek miért is szerecsenmosdató a cikk.
Amúgy az ilyen cselekmények azért rosszak, mert muníciót adnak az ellenfélnek, könnyen áldozatot lehet csinálni az alanyból vagy mártírt, ahogy ezt Nagy Imrével tették. Kiváló kommunikációs fegyver, ezt az is mutatja, ahogyan ti is használjátok.

gigabursch 2020.10.31. 17:25:55

@eßemfaßom meg áll:
Legalább kiderült, hogy Brendel alighanem ezek leszármazottja.

gigabursch 2020.10.31. 17:25:59

@nemecsekerno_007:
A cári család gyilkos Nagy Imréből...

gigabursch 2020.10.31. 17:26:12

@Névtelen Minorita:
Szerecsenmosdatás:
"Fontosnak véljük elöljáróban megjegyezni, hogy elítéljük mindkét fél részéről a brutalitást, amit 1956-ban embertelen módon műveltek egymással szemben"
Három nagyságrenddel, ha nem néggyel több aljasságot követték el ezek a férgek.
Nincs mit "megjegyezni".

nemecsekerno_007 2020.10.31. 17:26:20

@Névtelen Minorita: Neked is leírom.
Cseréld fel az AVO-s századost, SS századosra, ugyanígy történelmi tényként közölve. Így már érthetőbb?!?

Névtelen Minorita 2020.10.31. 17:32:18

@csker: Köszönjük a linket, a szabályzatunk miatt azonban itt nem jelentethetjük meg. Továbbá a források:

Magyar Nemzet
Népszava
Népszabadság
Beszélő
Korunk
Gosztonyi Péter: Az ÁVH és a magyar forradalom
Hollós-Lajtai - Köztársaság tér
Szabad Magyarság
Magyar Október
filmhiradokonline.hu
Germuska Pál – Lux Zoltán – Szakolczai Attila: 1956. A magyar forradalom és szabadságharc enciklopédiája
BFL - Mayer Antal és társainak pere

@nemecsekerno_007:

Mi csak leírtunk egy emberi sorsot 1956-ból, legyen az ÁVH vagy SS, egyik mondatunkkal sem próbáltuk felmenteni sem őt, sem a lincselésben résztvevőket. Értjük, hogy mire akarsz kilyukadni, azonban véleményünk szerint a cikkünk egyetlen mondatával sem mentünk fel senkit sem az elkövetett bűncselekmény(ek) alól.

Az meg hogy általánosítsunk, hogy ő is biztos kínzott embereket mégrosszabb... Amíg nincsen bizonyítéka rá senkinek, hogy résztvett kínzásban, mindenkit megillet az ártatlanság vélelme, függetelenül attól milyen szervezetnek a tagja volt az illető.

@gigabursch: Szerecsenmosdatás az, hogy elítéljük mindkét fél brutális cselekedeteit???

Névtelen Minorita 2020.10.31. 18:01:37

@gall travis:

Köszönjük az észrevételt, olvastuk, hogy melegítőben volt, de sajnos nem találtuk, hogy milyenben. De így a liláról megtaláltuk egy korabeli cikkben, hogy az Újpesti Dózsa melegítőfelsőjében volt Tóth Ferenc.

morph on deer 2020.10.31. 19:19:30

@lutria:
“ a második képen a tömeg az Eötvös 25 előtt a kapuban áll,látszik hogy nincsenek fák a teljesen kopár utcában”

Az egyik irányban.
Egyébként a cikk utal is rá, hogy nem ott akasztották fel: “ Később a holttestét az utca porában húzták, majd az egyik közeli fára akasztották fel”
- akkoriban is a körút volt megjelölve helyszínként.

morph on deer 2020.10.31. 19:20:13

@Kelta6725:
“ eszükbe se volt senkinek visszaállítani se a Horty se más korábbi formációt”

Vidéken volt pár ilyen próbálkozás is, bizony előkerült az intéző úr, meg a volt csendőr, de volt nyilas is “szabadságharcos”...

Az a helyzet, hogy a forradalom nem egyféle volt, nem volt központi ideológia, és voltak eltérő értelmezések is bőven.

Sokan nem jutottak el odáig, hogy az, hogy a kommunistának mondott rendszer rossz, még nem teszi az előző rendszert automatikusan jóvá, csak azért, mert az kommunistaellenes volt.

Nagyon kéne végre egy tárgyilagos értelmezése legalább az utóbbi száz évnek, amit még valamennyire át lehet látni, mert ez valóban agyrém, amit itt már megint megpróbálnak jónéhányan.

Igen, van az a bizonyos két-dimenziós magyar ló, amelyiknek kizárólag túlsó oldala van. Szerintem ideje Hungarikummá nyilvánítani...

morph on deer 2020.10.31. 19:20:16

@gall travis:
“ Azon gondolkoztam vajon arra a papírra mivel írtak.”

Ez ecset, az akkori tipikus dekorációs/feliratkészítő ecsetírás.

Ekrü 2020.10.31. 19:20:32

ÁVO-s százados volt,megérdemelte amit kapott.Azt meg ,hogy nem ő lőtt a gyerekre ugyan már...A pisztolyt ugye menet közben is el lehet dobni,no meg melyik az a hülye ÁVO-s aki arra a kérdésre,hogy ő lőtte le a gyereket majd azt válaszolja ,hogy igen...

Névtelen Minorita 2020.10.31. 19:27:47

@Ekrü:

Inkább ÁVH-s akkor már... Egyébként aznap nem történt semmiféle lövöldözés, ezt minden sajtóorgánum elismeri, a szélsőbaltól a szélsőjobbig... És nem azzal gyanúsították, hogy lelőtte, hanem azzal, hogy rálőtt.

gall travis 2020.10.31. 20:40:35

Tudomásom szerint a leszakadt villamos felsővezeték egy darabjával akasztották fel.

gall travis 2020.10.31. 20:40:44

@morph on deer: Köszi a választ.Erre is gondoltam .Egyébként nem messze ,az Oktogonnál volt és van is egy címfestőiparos.

AZ A BAJ...HOGY BE SE JÖNNEK 2020.10.31. 20:41:17

@Ekrü: Sztem '56-ban már nem létezett az ÁVO..

AZ A BAJ...HOGY BE SE JÖNNEK 2020.10.31. 20:41:21

@morph on deer: Sztem inkább a "festék"-re kérdezett rá..

AZ A BAJ...HOGY BE SE JÖNNEK 2020.10.31. 20:41:41

@nemecsekerno_007: No igen, az SS-be is soroztak már a németek a nagy veszteségek miatt..És Auscwitz-ba sem mindegyikük saját kérésére került. Volt , akinek ezt dobta a gép, és ugye a parancsmegtagadás az ott is parancsmegtagadás volt. És volt , aki inkább a golyót választotta saját fegyveréből, miután nap nap után kellett kisgyerekes anyákat a gázkamrába hajtania..

Tatai Katalin 2020.10.31. 20:41:57

@csorsza: nem ávós volt éppenséggel, a tömeg lincselt, s mint ilyen mindenkor elitélendő, itélkezzen a biróság, ne a nyomoronc tömeg vértől begőzölve, undoritóak voltak ezek az ugynevezett forradalmárok, legalábbis azok, akiket nem neveznék forradalmárnak, hanem közönséges fanatikus gyilkosnak, megjegyzem a képeket elnézve ugyanolyan mint az arab világ férfitagjai jelenleg gyilkos indulatokkal üvöltöznek, nagyon nagy a hasonlóság

AZ A BAJ...HOGY BE SE JÖNNEK 2020.10.31. 20:42:09

@Etniez: A zöld ÁVH-sok nem tehettek róla, mert ide soroztak, ez volt akkoriban a határőrség. Egyébként a belső karhatalom is ugyanide- a IV. főosztályhoz- tartozott.

Tatai Katalin 2020.10.31. 20:42:18

a tömeg, mikor lincshangulat eluralkodik rajta, akkor teljesen mindegy, hogy a középkorban, 56-ban Budapesten, vagy éppen a jelenlegi muszlin világban játszódnak le az események, amit manapság látni például a franciaországi esemény miatt iránban, pakisztánban, ha közelről megnézitek ugyanolyan mint 56-ban játszódnak, ha nem tudjátok azt hogy hol és mikor van, akkor ugyanaz, az ember őrjöngő vadállattá válik ha teheti.

Tatai Katalin 2020.10.31. 20:42:25

@AZ A BAJ...HOGY BE SE JÖNNEK: nagyon igazad van, mindegy hogy a történelem órája mit mutat, az ember vadállattá válik ha vérszagot és lincshangulatot érez, nézd meg az amerikai képeket a négerrel kapcsolatosan, vagy 56-ot, vagy a franciaországi események miatti pakisztáni indulatokat, csak a mobiltelefon az uj

Tatai Katalin 2020.10.31. 20:42:29

@TechNick: nem sok 56-os él már, nemigen tud egyik sem vádaskodni sem pedig védekezni.

Tatai Katalin 2020.10.31. 20:42:32

nekem az a legnagyobb kedvencem, mikor valaki 56-os ellenállónak mutatja és vallja magát, s körülbelül akkor születhetett, kinek állt-ellent? az etetésnek, vagy a pelenkának?

Tatai Katalin 2020.10.31. 20:42:47

@csorsza: egyet jegyezze meg jól, azt, hogy a lincselés az gyilkosság, birósági itélet nélkül nem lehet senkit sem elitélni, ez nem hőstett volt, hanem közönséges gyilkosság a forradalomra hivatkozva, azt sem tudták ezek hogy mi a forradalom, semmit sem tudtak,csak a vér szaga vonzotta őket, mint a hiénákat

Ekrü 2020.10.31. 20:43:10

@Névtelen Minorita:
AVO/AVH egykutya.Gazemberek mind.
"Egyébként aznap nem történt semmiféle lövöldözés, "-Október 31-ét írunk,jócskán az 56-os forradalom közepén.Kizárt,hogy nem volt aznap lövöldözés.Főleg,hogy a nemzetőrök is azt kérdezték tőle,hogy ő lőtt rá a gyerekre,márpedig ha tényleg nem lett volna aznap lövöldözés akkor azt tudták volna és nem kérdezik meg.
"És nem azzal gyanúsították, hogy lelőtte, hanem azzal, hogy rálőtt. "-Akkor helyesbítek.Melyik az az idióta AVH-s százados akit amikor elkapnak és megkérdezik tőle,hogy tényleg rálőtt az XY-ra,akkor azt válaszolja,hogy igen,rálőttem?Miért kéne elhinni neki,hogy igazat mond?

Névtelen Minorita 2020.10.31. 20:53:25

@Ekrü:

A nemzetőrök azért kérdezték tőle mert a tömegből valaki azt kiabálta, akkor ők abban a pillanatban nem tudtak róla, hogy történt-e lövöldözés vagy sem, nem voltak olyan távközlési eszközök mint manapság, amik meg voltak azok megsérültek a harcok során...

Még annyit, hogy nem akartuk beleírni a cikkbe, de akik felakasztották a férfit, azok aznap (Okt. 31-én) szabadultak a fegyházból, ahol gyilkosság miatt ültek.... Szóval inkább elhatárolódni kéne ezektől az egyéni akcióktól, mivel mégrosszabb színben tünteti fel az 56-os eseményeket.

Ekrü 2020.10.31. 21:01:47

@AZ A BAJ...HOGY BE SE JÖNNEK:
"Sztem '56-ban már nem létezett az ÁVO.. "-A cikket olvastam,abból írtam.A cikk írója írta:
"...hogy mikortól szolgált az ÁVÓ/ÁVH kötelékében... "
Ez alapján egyszerűbb volt ÁVO-t írni,amúgy is a lényegen nem változtat,gazember volt mind.

ezust 2020.10.31. 21:46:54

az 1956-os forradalmárok is luzerek voltak

Kataj 2020.10.31. 23:40:22

"Mindkét oldal" - milyen is volt ez? A nép volt az oldalára állt rendőrséggel, honvédséggel, a magyar történelmben egyedülálló egységben. Sokan még a szovjet hadseregből is a magyar nép oldalára álltak, fegyvereikkel, tankjaikkal együtt. Velük szemben állt néhány népellenes bűnöző, hazaáruló, egy idegen megszálló hatalom szolgálatában. Akik ártatlanokra lövöldöznek, azok mindig számoljanak a tömeg jogos indulatával!
1956-ban a forradalom pár nap alatt győzött, új kormány alakult a nép akaratából. Nagy Imre miniszterelnök lett, aki honvédelmi miniszternek Maléter Pált nevezte ki. Mindkettőjüket a hazánkat megtámadó szovjet birodalom gyilkolta meg.

A forradalom győzelme után Nagy Imre bejelentette a szovjet katonai "szövetségből" való kilépésünket, az ENSZ határozatot hozott, hogy a szovjet csapatok vonuljanak ki Magyarországról. Erre a szovjet kormány "ünnepélyes" ígéretet tett, és a kivonulást is megkezdte. Szabad lett a magyar média, megkezdődött az ujjáépítés, alakultak a demokratikus, történelmi pártok. Ezt a szabad, független országot támadta meg a szovjet birodalom november 4-én - az USA elnökválasztás napjára időzítve, annak árnyékában -, és bombázta-lőtte rommá, főleg Budapestet. Ez már nem a győztes forradalom volt, hanem a szovjet támadással háború kezdődött a világ második legpusztítóbb hadereje és hazánk között. Katonailag nem volt esélyünk, de a korábbi, szovjet típusú diktatúra már nem tért vissza, és a szemétdombra került a diktátorával.
Amit Nagy Imre a saját élete árán sem vállalt, azt kormányának egyik minisztere, Kádár János vállalta: a szovjet kormány ajánlatára - zsarolására - elárulta a magyar népet, és megtagadta a forradalmat, az új diktatúra vezetője lett. Azonban az ő tette a 300 ezer szovjet fegyveres fenyegetése alatt mentegethető. Ellentétben azzal, aki ugyanezt a moszkvai szolga szerepet személyes hasznáért vállalja fel, már egy szabad-, idegen megszállástól mentes hazában.

Ekrü 2020.10.31. 23:40:23

@Névtelen Minorita:
"Szóval inkább elhatárolódni kéne ezektől az egyéni akcióktól, mivel mégrosszabb színben tünteti fel az 56-os eseményeket. "-Mi az,hogy "még rosszabb" színben?Szerinted az 56-os forradalom rossz volt?Elítélendő?Mi jön majd legközelebb?Hogy nem is forradalom,hanem "ellenforradalom " volt?Majd megint tilos lesz róla megemlékezni?

Ekrü 2020.10.31. 23:40:24

@AZ A BAJ...HOGY BE SE JÖNNEK:
"És volt , aki inkább a golyót választotta saját fegyveréből, miután nap nap után kellett kisgyerekes anyákat a gázkamrába hajtania.. "-Ezt ugye megtehették volna az AVH-ba besorozottak is.Ráadásul aki a századosi rangig vitte az bizony nem volt egy ártatlan bárányka...

Névtelen Minorita 2020.10.31. 23:56:31

@Ekrü:

Félreérted. Egy szóval sem mondta senki sem, hogy rossz volt, vagy elítélendő. Abban a korban egy teljesen jogos felkelés volt a nép részéről az elnyomói ellen. Azoktól a tolvaj gyilkosoktól kell elhatárolódnia szerintünk a mindenkori megemlékezőknek akik kihasználva egy elgyötört nép felkelését, kiélték gyilkolási hajlamukat. De annyi gerinc nem volt bennük, hogy a főbűnösöket akasszák fel lámpákra...

Nem ismered Tóth Ferenc életét így nem tudod, hogy miért jutott századosi rangig, általánosítasz már megint abban, hogy mindenki rossz volt. Hát akkor leírjuk, ugyan ezt sem akartuk beleírni a cikkbe mert féltünk, hogy ránkfogják, hogy mosdatni akarjuk, de mivel így is ránkfogták már teljesen mindegy, de ha már így is úgy is mosdatunk mindenki szerint, akkor leírjuk, hogy Tóth Ferenc azért kapott századosi rangot mert a nagy mohácsi árvíz idején több családot is egyedül mentett ki, így parancsnoka tiszti rangot adott neki, vagyis századossá léptette elő. Halála után pedig posztumusz őrnagy lett.

Galerida 2020.11.01. 10:37:53

@Névtelen Minorita: Az igaz, hogy a Rákosi rendszerben a gyors előléptetés egyik feltétele a hősies vízbőlmentés volt!

oassasa 2020.11.01. 10:38:00

@Névtelen Minorita: A félmelmetes AVH 1949-1953-ig működött, ezt követően megszűnt, beolvasztották a rendőrségbe. Valójában 1953-tól 1956-ig egy az AVH rémtettei feltáró, azt elítélő időszak volt.

Az első Nagy Imre kormány idején "1953 januárjában egy szovjet mintára szervezett cionista kirakatper kapcsán Péter Gábort is letartóztatták. Sztálin halála után a per koncepciója átalakult, és a volt ÁVH-vezért hivatali visszaélésekért életfogytiglanra ítélték."

Mi változott 1953-ban ?

"Ami pedig a népi demokratikus állam és a lakosság megfelelő viszonyának kialakítását illeti, a határozat a következő sürgős feladatokat fogalmazta meg: „Fel kell számolni
a törvénytelenségek és törvénysértések gyakorlatát a rendőrség, az államvédelmi és
igazságügyi szervek, valamint a tanácsok munkájában. 195.3. október 1-ig létre kell
hozni a Legfelsőbb Államügyészséget mint a törvényesség egyik legfontosabb biztosíté=
kát. Az Országgyűlés küszöbönálló ülése elé törvényjavaslatot kell terjeszteni az amnesztiáról, és az amnesztia-törvény alapján szabadon kell bocsátani mindazokat, akiknek
bűne nem olyan súlyos, hogy szabadon bocsátásuk az állam biztonságát vagy a köz- és vagyonbiztonságot veszélyeztetheti. 6x Meg kell szüntetni az internálások rendszerét, és
fel kell oszlatni az internálótáborokat.
Törvény útján meg kell szüntetni a rendőrség bíráskodási funkcióját. Lehetővé kell
tenni, hogy a kitelepítettek, az összes állampolgárokra egyaránt kötelező jogszabályok
figyelembevételével, szabadon válasszák meg lakóhelyüket. Minden téren, minden eszközzel helyre kell állítani a megrendült törvényességet.' "

"1956. október 6-án került sor a Rajk-per során elítélt, 1949-ben kivégzett, 1955-ben rehabilitált Rajk László és a vele együtt kivégzett Pálffy György, Szőnyi Tibor és Szalai András ünnepélyes újratemetésére a Kerepesi temetőben."

Az 1956-os forradalmat befolyásolták a lengyel események, sajnos nem tudtuk azt lemásolni. Nem kellett volna fegyveres felkelés, valójában a 16 pont megfogalmaz minden célt a mi megvalósítható lett volna - a több pártrendszer kivételével-.

gigabursch 2020.11.01. 10:38:46

@Tatai Katalin:
OK. A tetves ÁVO és jogutódai hány ezer tisztességes magyar embert kínozták, vertek, dolgoztattak halálra?
S akkor itt egy rohadék, ezerszeres halált érdemlő véglény kapcsán jön bírósági eljárás hiányával? Nane!
Pont ezért maradt sokáig büntetlenül az összes rohadék. Lásd Biszku.

gigabursch 2020.11.01. 10:38:48

@Kataj:
Az utolsó két mondattal ha nem is 100%-ban, de a többivel maximálisan egyetértek.

gigabursch 2020.11.01. 10:38:51

@Névtelen Minorita:
Nem az, hanem az hogy egyenlőségjel kerül két olyan szám közé, ahol legalább 1000-szeres az eltérés.

Névtelen Minorita 2020.11.01. 10:49:42

@gigabursch:

Senki nem tett egyenlőségjelet és senki nem állította, hogy az ÁVH egy ma született bárány lett volna... Mi nem írtunk olyat, hogy 1000 ember halála kevesebb lenne mint egy emberé.... Sokan olyan dolgokat képzelnek bele ebbe a cikkbe, amik nincsenek is leírva, de szeretnék, hogy le legyen, mert akkor igazuk lenne. Senki nem támasztja alá, hogy miért gondolja azt amit gondol.

gall travis 2020.11.01. 11:49:36

Egy apró történet 1956-ból. Idős kollégámat aki a negyvenes évek végén 19-20 éves lehetett bevitték az Andrássy útra.Előző napokban moziban volt.A filmhíradóban mutatták ,hogy a Szovjetunióból vidáman,jó erőben térnek haza a volt hadifoglyok.Az öreg viccesen megjegyezte -Biztosan tele etették őket marharépával.No ezért a kijelentéséért kapott benn a pofájára, meg ahol érték.-Gondolom 1956-ban törlesztettél ezért,kérdeztem.Az öreg 1956-ban egy vállalatvezető sofőrje volt.Mivel elromlott a kocsi bevitte a BM telephelyére javítani. Mivel értett a szereléshez kért egy munkásruhát( egy használt gyakorlót kapott)nekilátott a javításhoz. Egy tiszt odajött hozzá ,hogy el kéne sürgósen egy teherautót vinni ide meg ide.Ha elviszi cserébe azalatt kijavítják a kocsiját.Valahol az Oktogonnál megállították a fegyveres forradalmárok.Igazoltatták.Kiderült a teherautóban AVH-sok is voltak.Leparancsolták őket meg a kollégámat is. Falhoz lettek állitva. A forradalmárok azon vitatkoztak itt vagy a ház udvarában végezzenek velük.A kollégám persze kézzel lábbal tiltakozott,hogy ő nem ávós ezt az egyenruhát a telephelyen kapta... nem az övé, szegény sírva is fakadt stb.Végül jött valami parancsnokféle és tisztázódott legalábbis az ő helyzete.Nem csoda ,hogy idős munkatársam hallani se akart ezekután se ávósokról se forradalmárokról

oassasa 2020.11.01. 11:50:32

@Névtelen Minorita:

"Még mindig fennáll nálunk az internálások rendszere, amely sok .önkényeskedésre ad
lehetőséget, és amely több mint 8 évvel a háború befejezése után, indokolatlan. A sajtóban már isme rtetettkiskőrösi esethez hasonló önkényeskedések a lakossággal szemben,
főként falun nem egyedülállóak. Számos esetben alaptalanul tartóztatnak le állampolgárokat, gyakran nem tartják be a törvényes, alkotmányos előírásokat, amelyek védik az
állampolgárok jogait, személyes szabadságát és biztonságát. .
Az adminisztratív eljárások elharapódzásához, a kihágási és bírósági ügyek számának mértéktelen felduzzadásához és a lakossággal szemben alkalmazottönkényeskedésekhez hozzájárult a legfelső államügyészség intézményének hiánya, pedig ennek létrehozását az 1949-ben elfogadott népköztársasági alkotmány előírja."
A határozat nem tartózkodott attól sem, hogy az államvédelmi szervek vonatkozásában név szerint is a párt főtitkárát jelölje meg felelősnek: „Helytelen módon vezette a
párt és személyesen Rákosi elvtárs az Államvédelmi Hatóságot, helytelen volt, hogy
Rákosi elvtárs közvetlenül utasításokat adott az Államvédelmi Hatóságnak arra, hogy hogyan nyomozzon, kit tartóztasson le, utasítást adott letartóztatottak fizikai bántalmazására, amit a törvény megtilt. Emellett Rákosi elvtárs utasításai több esetben helytelenek voltak, és megnehezítették az igazság felderítését.''
Ami pedig a népi demokratikus állam és a lakosság megfelelő viszonyának kialakítását illeti, a határozat a következő sürgős feladatokat fogalmazta meg: „Fel kell számolni
a törvénytelenségek és törvénysértések gyakorlatát a rendőrség, az államvédelmi és
igazságügyi szervek, valamint a tanácsok munkájában. 195.3. október 1-ig létre kell
hozni a Legfelsőbb Államügyészséget mint a törvényesség egyik legfontosabb biztosíté=
kát. Az Országgyűlés küszöbönálló ülése elé törvényjavaslatot kell terjeszteni az amnesztiáról, és az amnesztia-törvény alapján szabadon kell bocsátani mindazokat, akiknek
bűne nem olyan súlyos, hogy szabadon bocsátásuk az állam biztonságát vagy a köz- és
vagyonbiztonságot veszélyeztetheti. 6x Meg kell szüntetni az internálások rendszerét, és
fel kell oszlatni az internálótáborokat.
Törvény útján meg kell szüntetni a rendőrség bíráskodási funkcióját. Lehetővé kell
tenni, hogy a kitelepítettek, az összes állampolgárokra egyaránt kötelező jogszabályok
figyelembevételével, szabadon válasszák meg lakóhelyüket. Minden téren, minden eszközzel helyre kell állítani a megrendült törvényességet.' 69
Az állam irányító szervei 1953 júliusában hozzáfogtak az igazságszolgáltatás továbbfejlesztéséhez, a törvényesség és a jogrend megszilárdításához, illetőleg helyreállításához, valamint a sérelmek orvoslásához. Július első felében törölték a beadás elmulasztása miatt kivetettkártérítéseket, elengedték a beadási hátralékokat, csökkentették a
termelőszövetkezetek beadási kötelezettségeit. 70A minisztertanács július 23-án megszüntette a belügyminiszter helyi tanácsok feletti felügyeleti jogkörét." Július 25-én az
Elnöki Tanács törvényerejű rendeletet adott ki a közkegyelem gyakorlásáról. Hatálya a
két évet meg nem haladó politikai büntetésekre terjedt ki, kivéve a háborús, népellenes,
népi demokratikus államrend elleni, a népköztársaság megdöntésére irányuló bűnöket és
a hűtlenséget.72 Július 26-án felszámolják az internáló táborokat, megszüntetik a kitelepítéseket. 73Július 30-án az Elnöki Tanács újabb törvényerejű rendeletével létrehozta a
Legfőbb Ügyészséget, és elrendelte az ügyészi szervezet országos kiépítését. "

1949-1953-ig elkövetett AVH-s túlkapások, törvénytelenségekről beszélt mindenki, hazaengedték az embereket az internálótáborokból, rehabilitálták a koncepciós perek áldozatait.

"1956. október 6-án került sor a Rajk-per során elítélt, 1949-ben kivégzett, 1955-ben rehabilitált Rajk László és a vele együtt kivégzett Pálffy György, Szőnyi Tibor és Szalai András ünnepélyes újratemetésére a Kerepesi temetőben."

Lengyelek elérték azt amit amit lehetett, mi szolidárisak voltunk velük, de nem tanultunk a példájukból.

Nem volt szükség fegyveres felkelésre, a 16 pontból , a többpártrendszer kivételével minden megvalósulhatott volna.

gigabursch 2020.11.01. 18:31:18

@gigabursch: @Névtelen Minorita:
Kérem figyelmesen olvassa el a fenti hozzászólásomat.
Idézem: "nincs mit megjegyezni".
Na kérem: itt van az egyenlőségjel elásva.
Nem mondom, hogy szándékosan, de tény.

Névtelen Minorita 2020.11.01. 18:58:24

@gigabursch:

Szóval az az egyenlőségjel, hogy elítéltük mindkét félnek a brutalitását??? Akkor ha egy ávós megöl egy ártatlant, az durvább és elfogathatatlanabb mintha egy felkelő öl meg egy ártatlant mert az már elfogadható? Egyikünknek van egy története 1956-ból. Adott egy családapa akinek volt 4 lánya, az 56-os forradalom idején egy férfi menekült az üldözői elől az utcájukban. A nagy kiabálásra az apa kinézett a bejáraton mire az üldözött beforult az eggyel arrébb levő ajtón. Az üldözők meglátták az apát akin ugyanolyan sapka volt mint azon akit üldöztek. mire kirángatták az ajtóból és ütni kezdték. A feleség és a gyerekek szaladtak ki a jajveszékelésre. A férfi már a földön feküdt mire az asszonynak sikerült odaverekednie magát és könyörgött, hogy ne bántsák. Még egyet kettőt belerúgtak és puskatussal még ráhúztak néhányat, majd elmentek. A férfi néhány hónappal később belehalt a sérüléseibe. Kérdés ki volt az üldözött és kik voltak az üldözői? Az üldözők a forradalmárok voltak, míg az üldözött az egyik társuk, aki meglopta őket. A férfi szerencsétlensége pedig annyi volt, hogy abban a pillanatban ugyanolyan sapkát viselt azzal akit üldöztek. Az ÁVH a közelben sem volt és szóba sem került... Nem csak az ÁVH volt kegyetlen.... Aki kap egy kis hatalmat az ki is használja...

oassasa 2020.11.01. 20:08:28

@gigabursch: Biszku Béla nem volt AVH-s, a " a kommunista rendszer bűneinek nyilvános tagadása miatt." ítélték el.
Ő követte el, ezért nem büntették, tagadta, hogy bűn lett volna, azért elitélték. Na , ez koncepciós per, nem azért ítélték el amit tett, azért vonták felelőségre mert tagadta a bűnösségét a rendszernek.

Ami még érdekes, senkit sem érdekelt, hogy Nagy Imrét és társait miért végezték ki.

Ez lett volna az a kérdés , de fontosabb volt a 90 éves Biszku Bélát elitélni.

"A Fővárosi Ítélőtábla 2015. június 1-jén meghozott másodfokú végzésével hatályon kívül helyezte az elsőfokú ítéletet és új eljárást rendelt el. December 17-én a megismételt elsőfokú eljárásban háborús bűnökért két év, három évre felfüggesztett börtönbüntetésre ítélte a Fővárosi Törvényszék. A per ezután másodfokra került, de a másodfokú döntés előtt, Biszku 2016. március 31-i halálával a vádlott büntethetősége megszűnt.[42] Biszku hamvait, 2016. május 1-én, egy budai erdőben szórták szét rokonai, akik az eseményt titokban tartották, mert féltek a provokációtól."

horex · http://horex.uw.hu/ 2020.11.01. 20:08:34

@lutria: "az akasztás valahol a mostani Teréz krt 23 előtt. történhetett ahol most is van egy kerek hirdetőtábla."
Kerek hirdetőtábla most sincs, van egy nagy hirdetőoszlop , mint a képen is

Gyerekkoromban apámmal végigjártuk a várost, megálltunk ennél a századosnál is
Egyre emlékszem, hogy aki barna félcipőt visel az ávós
A cikkben fekete félcipő szerepel
A fekete nem megy a katonai szinhez , mint manapság is barna félcipőt viselnek a katonák kimenőruhához.
A sok halott láttán este erős remegőgörcs jött rám , sokáig nem tudtam elaludni
Kiváncsi lennék az itt hörgők közül hányan lincseltek volna akkor

@gall travis: Villamos felsővezetéket nem tudod kézzel meghajlitani, keményitett I profilu vörösréz huzal

horex · http://horex.uw.hu/ 2020.11.01. 20:08:40

@gigabursch: Pont ezért maradt sokáig büntetlenül az összes rohadék. "
Tudtad hogy az egyik miniszterelnök államtitkárrá nevezett ki egy volt III/II-es tisztet, aki'89-ben ügyködött Nagy Imre ujratemetésén?

Tudtad hogy városi legenda szerint, volt egy Rózsadombi-paktum, hogy békés átmenet lesz és semmi felelősségre vonás?
Ha nem vettél ebben részt akkor kár hörögni

paveway 2020.11.01. 22:11:59

Gyulolom a fasisztakat es a kommunistakat is, allat modjara elnek es cselekszenek. De a lincselő hóhérok mennyivel jobbak, mint barmelyik avos/avh-s hulladek troger? Torvenyes targyalas, szemtanuk, bizonyitekok es tenyek. Aztan akasszak fel, megerdemli. Ha valoban elkovetett barmit magyarok ellen.
süti beállítások módosítása