Egyperces Történelem

Egyperces Történelem

Mozgósítás Magyarországon az első világháború kitörésekor

2021. február 09. - Névtelen Minorita

1914. július 28-án Ferenc József osztrák császár és magyar király hadat üzent Szerbiának, a magyar férfiak pedig már aznaptól fogva vonultak a laktanyákba, hogy csukaszürkébe öltözve minél gyorsabban a frontra menjenek. Az emberek örömujjongva, dalolva indultak a frontra, mindenki harci lázban égett. Néhány hónap múlva mikor megérkeztek a szörnyű hírek a frontokról már nyoma sem volt ennek az örömnek. A most következő összeállítás a háború első napjának az eseményeit hívatott bemutatni.

mozgositas_1914_12.png

 

mozgositas_1914_29.png

Automobil alakulat, amely a háború első napjaiban alakult meg

 

mozgositas_1914_10.png

Katona levelet ír az otthon maradt családnak, mielőtt a frontra indulna

 

mozgositas_1914_11.png

Hirdetőtáblát olvasó emberek 1914. július 28-án délután

 

mozgositas_1914_13.png

A háborút éltető tömeg a laktanya felé vonul

 

mozgositas_1914_14.png

Még civil ruhába öltözött, de már bevonult népfelkelők

 

mozgositas_1914_15.png

Férfiak várják, hogy bevonulhassanak egy budapesti laktanyába

 

mozgositas_1914_16.png

Egy bevonuló katonával beszélgető asszonyok

mozgositas_1914_25.png

mozgositas_1914_17.png

Katonák bevagonírozva búcsúznak az otthon maradottaktól

 

mozgositas_1914_18.png

Zászlókat és egyéb szuveníreket áruló mozgó árus

 

mozgositas_1914_19.png

A "Krokodil" torpedónaszád

 

mozgositas_1914_21.png

Asszonyok búcsúznak a vasútűllomáson a hadbavonuló férfiaktól

 

mozgositas_1914_22.png

A háború első napjaiban zsákmányolt orosz lövegek kiállítása az Országház előtti téren

 

mozgositas_1914_23.png

Embertömegek az utcán a háborút ünneplik

 

mozgositas_1914_24.png

Katonák a laktanyában átöltöznek tábori egyenruhába

 

 

 

mozgositas_1914_26.png

"Éljen a háború" 

 

mozgositas_1914_27.png

Katonák és hozzátartozóik a vasúti pályaudvar előtt indulásra várva

 

mozgositas_1914_28.png

Katonatisztek indulás előtt a kamerának pózolnak

 

mozgositas_1914_9.png

Bevonult katonák várakoznak egy laktanyában

 

mozgositas_1914.png

Falragaszokat olvasó járókelők

 

mozgositas_1914_2.png

Tömeg az utcákon

 

mozgositas_1914_3.png

Hirdetéseket olvasó tömeg

 

mozgositas_1914_4.png

A magyar király 1. honvéádgyalogezred katonái 

 

mozgositas_1914_5.png

Ünneplő tömeg Budapest utcáin

 

mozgositas_1914_6.png

A budapesti Nagykörúton haladó ünneplő tömeg

 

mozgositas_1914_7.png

Katonák bevonulás közben

 

mozgositas_1914_8.png

Népfelkelők várakoznak a bevonulásra

 

 

Amennyiben érdekesnek találtad képösszeállításunkat, tekintsd meg ezeket a cikkeinket is:

 

Lengyel pilóták hősies helytállása az angliai légicsatában

 

Máig megoldatlan rejtélyes bombatámadás a Wall Street ellen

Űrhajósok hátborzongató eltűnései a világűrben

Jurij Gagarin szovjet űrhajós magánélete képekben

A bejegyzés trackback címe:

https://egypercestortenelem.blog.hu/api/trackback/id/tr4916420348

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Endre Frady 2021.02.09. 16:53:02

Te jó ég, mit ünnepeltek ezek a szerencsétlenek?! Mit akartunk éppen elfoglalni, kit akartunk éppen leigázni?! Mit vártunk ettől a háborútól?!

efi 2021.02.09. 16:55:17

Menne a fene. Mégis mire számítottak, majd nyalókával várják őket?

wantirna 2021.02.09. 18:18:23

Az a hülye orosz presztízskérdés:

Az oroszok már 1914. július 24-én bevezették a "részleges"-nek hívott mobilizációjukat. Persze mindenki tudhatta, hogy részleges mobilizáció nem létezik, csak teljes. És a mobilizációt az akkori körülmények között visszacsinálni nem lehet, annak a mobilizáltak bevetésében kell végződnie.

Az egész pedig az orosz birodalmi tekintély miatt, mert annyira elkötelezték magukat, hogy ki se tudtak szállni a saját csapdájukból:

"Ha ennél a kritikus pontnál a szerbeket a sorsukra hagynánk, az orosz presztizs teljesen összeomlana." (Szazonov orosz külügyminiszter a Birodalmi Minisztertanács előtt, 1914. július 24-én.)

Chris Colombo2 2021.02.09. 18:18:36

@Endre Frady: a háborútól azt várták h győznek és gyorsan vége lesz. senki se gondolta h 4 évig fog tartani

AngeI 2021.02.09. 18:18:44

@Endre Frady: Nem volt okostelójuk, amit békésen nyomogathattak. Ilyenekkel ütötték el az időt..:)

AngeI 2021.02.09. 18:18:50

@efi: Nyugi, a túloldalon is épp ilyen lelkesek voltak. Férfiasság.. mára kikopott a divatból..

Gery87 2021.02.09. 18:19:24

@Endre Frady:

Hát nemzeti büszkeséget vagy mit....
OKé, azért szögezzük le a kor embere más volt, még őszintén hittek az olyan eszmékben mint a nacionalizmus és létezett tartalommal megtöltött hazaszeretet, kötelesség.....a férfiaknak katonának lenni nagy dolog volt stb....
Nem ilyen önimádattal meg cinizmussal teli világ volt....túl két háborún, 56-on....mint ma.
A politikusok, az elit persze már akkor sem a saját bőrét vitte a vásárra....ők nem változtak.

György Attila Révai 2021.02.09. 18:19:42

Elég meglepő ilyen háborús lelkesedésről olvasni. Nem értem. Vagy akkor még itt tartottak az emberek, illetve a társadalom? Mert ugyanilyen lelkesedésről olvastam Párizsban és Berlinben is. Már 76 éve nem volt háború, és ne is legyen.

fofilozofus · http://megmondomhogymihulyeseg.blog.hu/ 2021.02.09. 19:41:23

1.
magyar király 1. honvéádgyalogezred
Szerintem királyi, nem hiszem, hogy a gyalogezred ilyen király volt. :-) Helyesen: magyar királyi 1. honvéd gyalogezred.

2. Azé' az jobb volt, mikor a foci EB miatt volt tele a nagykörút.

3. Csak annak meglepő ez a nagy lelkesedés, aki nem ismeri a történelmet. A sajtó reklámozta a háborút, és azt hitték, hogy rövid lesz. Egyébként vannak olyan visszaemlékezések, amikben k. nem örültek, de azok az emberek ugye nincsenek a képeken. Tehát nem mindenki volt lelkes, hanem csak sokan. Nyugaton is pont ez volt a helyzet.

5. Sajnos a nyugati világban (minket is oda számítva) nagyon elnőiesedtek a férfiak. A túlzott férfias viselkedés is káros, lásd a fenti képek végeredménye meg a túlzottan nőies is. A középút lenne a jó, mint mindenben. Manapság az a menő, aki azt hangoztatja, hogy nem védi meg a saját kulturális értékeit., a másik is értékes. :-) EZ már a ló túloldala. Ebből is ugyanolyan baj lesz, mint a másikból.

Alick 2021.02.09. 19:41:36

@Gery87: "tartalommal megtöltött hazaszeretet"

Lehet ezt Lee Harvey Oswald módra is kezelni, a főgeci lelövésével felszabadítani a hazát.
:)

worxland 2021.02.09. 19:41:44

@Gery87: Nacionalizmus, hazaszeretet, kötelesség: értsd: a gazdagok vagyonát a mi nyomorunkon túl más ország nyomorának növelésével is tovább duzzasztani.
Hol hazaszeretet és kötelesség egy főherceg életéért cserébe megtámadni egy másik országot? Ugyan már, a szavak jelentését se ismered...

AZ A BAJ...HOGY BE SE JÖNNEK 2021.02.09. 22:25:17

@worxland: A békéért is lehet háborúzni. mint a kommancsok..

efi 2021.02.09. 22:32:32

@/\ngel:
Aki olyan háborúban vesz rész, ahol az ő nemzete adta a hadüzenetet, eleve elmeroggyant.

al Dajjal 2021.02.09. 22:32:52

Látom, sokan nem értik a lelkesedést.
Hivatalosan ez a magyar trónörökös meggyilkolása miatti büntetőhadjárat volt. Szarajevóban nem csupán megölték az uralkodóház egy tagját, de a szerb belügyminiszter tudott is arról, hogy merényletet terveznek, a szerbek nem nyomoztak a szervezet ügyében, Principet magányos merénylőnek nevezték, s az osztrák-magyar hatóságoknak sem engedélyezték a nyomozást.
Azt csak a nagypolitika legfelsőbb szintjén tudták néhányan, hogy ez nem egy Monarchia-Szerbia csetepaté lesz, azt pedig végképp nem gondolta senki, hogy ekkora vérfürdő lesz belőle.

Visceroid 2021.02.09. 22:33:19

@György Attila Révai: "Már 76 éve nem volt háború, és ne is legyen. "

Persze, az kis csetepaté itt alattunk 91-01 között meg a mostani konfliktus Ukrajnában végül is tényleg semmi. Vagy Transznisztria (tudjuk itt egyáltalán mi az? :DDD) Ezt szeretem a mai európai háborúkban, hogy agyonhallgatják őket. Bezzeg Szíriában meg Irakban meg Afganisztánban! Pedig ha az ember kivezénylik és golyót kap, akkor aztán olyan mindegy, hogy kicsi vagy nagy háború!

AngeI 2021.02.10. 08:26:02

@efi: Valóban?? Pl. a II. világháborúban a brit és francia katonák? Hisz kormányaik üzentek hadat Németországnak.:)))

Bafana 2021.02.10. 08:26:14

A néptömeget így lehet befolyásolni.
Jézust vasárnap Jeruzsálemben virágesővel ünnepelte az a tömeg, amelyik öt napra rá feszítsd meg-et kiáltot rá és inkább megbocsátott egy valódi gyilkosnak. A nép ugyanaz volt.
Amúgy érdekes képek, igazi kincs.

Gery87 2021.02.10. 08:26:32

@Alick:

Őt pont nem tartom jó példának.

Gery87 2021.02.10. 08:26:44

@worxland:

Látom értelmezni se tudod amit írtam, de az előítélet az megy...

"Hol hazaszeretet és kötelesség egy főherceg életéért cserébe megtámadni egy másik országot?"

Írtam hogy az akkori embereket kell alapul venni és nem utólag okoskodni!!!
A pánszlávizmus pl szerb terjeszkedés rémképe is befolyásolta a közvéleményt, nem is volt légből kapott dolog mint láttuk....korántsem csak egy trónörökös halála volt az ok, az egy ürügy volt.

Gery87 2021.02.10. 08:26:47

@Visceroid:

A délszláv háború itt történt nem messze, párszáz vagy csak pár Km-re a határtól.....mintha ezt is elfelejtették volna. pedig népirtás is volt.

daito 2021.02.10. 08:26:52

@György Attila Révai: prekoncepciók. Itt többen írták, hogy akkor férfiasabbak voltak, meg hazaszeretet.
Valahol ezek nyomokban, csak nem ebben az értelemben igazak. Ami fontos, az emberek, a lakosság tudása, tapasztalata: ezt megelőző katonai konfliktusok veszteségeit vette MINDENKI alapul. Ez volt a fejekben. 100 évvel korábban, a napóleoni háborúk veszetesége volt 4-5 millió ember. De az 12-15 év alatt jött össze, mi tudjuk ma, 1900as évek embere ezt nem gondolta, nem tudta, az emlékei meg nem voltak. Az utána következő évtizedek háborúi, polgárháborúi max párszázezer halottal jártak, miközben kolera és társai ezek többszörösét elvitték.
Fogalmuk nem volt az akkori embereknek, hogy ezen konfliktus végén 30-40 millió halott lesz, meg egy spanyolnátha járvány.

gigabursch 2021.02.10. 08:26:54

Akkor lenne igazán korrekt(?) és elgondolkodtató ez a képválogatás, ha ez eredeti képek mellé (vagy képernyő áthúzogatósan) fehér alakként ki lennének retusálva azok, akik nem érték meg a háború végét és sraffozva azok, akik megnyomorodtak.

Lenne bőven pislogás.
Pl. az "Éljen a Háború" táblát tartó ember sorsára felettébb kíváncsi lennék.

fancy27 2021.02.10. 08:32:29

Felfoghatatlan ez a sok ujjongó, boldog katona, amint épp mennek a vágóhídra. Ez lenne a férfiasság? Inkább ostobaság. Tudniuk kellett, hogy ott bizony lőnek. Jó eséllyel sosem látják többet a családjukat, és szörnyű kínok között széttrancsírozva, lógó belekkel, vagy saját vérükben megfulladva fogják végezni egy idegen ország mocskos gödrében.

bontottcsirke 2021.02.10. 08:43:10

Nem a világháborúba meneteltek, hanem leverni Szerbiát. A háború csak 1916-ban eszkalálódott. Ha akkor tudták volna, hogy ilyen véres szar háború lesz, nem vonult volna be senki. Utólag már könnyű okosnak lenni.

kárárámaispj 2021.02.10. 11:53:30

@György Attila Révai: "Elég meglepő ilyen háborús lelkesedésről olvasni. Nem értem. Vagy akkor még itt tartottak az emberek, illetve a társadalom?"

JA. Akkor még ott tartott a társadalom.
2001 szeptember 12-én kb. 250 millió amerikai ugyanezt csinálta.

fancy27 2021.02.10. 11:53:38

Akkor is tudták, hogy ahová mennek az egy háború, ahol 400000 ember őket fogja akarni megölni. Aki ilyen helyre ujjongva megy, az idióta. De ez valami tömegpszichológiai jelenség lehet, mert hasonló vidám arcokat lehetett látni akkor is, amikor a Don-kanyarba vitték a katonáinkat.

kárárámaispj 2021.02.10. 11:53:41

@fancy27: Igen, ez így elég szarul hangzik.
Viszont ami még szarabbul hangzik, ha a saját országod mocskos gödrében halsz meg, a gyerekeid mellett, az égő házad füstjében, miközben a feleségedet épp egy szakasz orosz katona erőszakolja..

konrada 2021.02.10. 11:53:47

...egyébként meg: rossz, meg még rosszabb ügyekért is (amit ők persze jónak gondolnak) képesek emberek ezrei utcára menni ma is - ami vágóképeken nagy tömeg (és benne állva is az) - miközben a túlnyomó többség nem ért egyet velük.
...csak az utóbbiak nem látszanak...

marosila 2021.02.10. 11:53:52

- Nagyon jó képek, felbecsülhetetlen és lehet mai világban élőknek felfoghatatlan.
- Azt kellene megérteni akkoriban miként gondolkodtak az emberek. Milyenek voltak a hétköznapjaik, mivel foglalták le magukat, dolgoztak e, és mit nagytöbbségben, milyen céljuk is volt a saját életükben
- Akkoriban egy eszméért simán elmentek háborúzni, az életüket is adták volna érte. Ma ki menne harcolni az életét beáldozva?
- A nagy jóléte a világnak a második világháború lezárása, a béke időszaka hozta meg a kényelmet a modern ember életében és a biznisz, az előrejutás, a tisztességes jövőkép, a konkrét célok váltak fontosabbakká. A katonaság, a háború meg a hivatásosok feladata lett.

marosila 2021.02.10. 11:53:54

1914-ben gondolták lesz egy pár hónapos ramazuri aztán beszélhetnek róla a hétvégi táncházban meg a pesti szalonokban. Aztán az ember ráeszmélt 5 év múlva, hogy kihalt a családja, majd lesz valami a húszas évekre is..

matyi101 2021.02.10. 13:25:52

@Visceroid: Európai Unióra gondolt.

matyi101 2021.02.10. 13:25:57

@/\ngel: Az a férfiasság, h önként és dalolva megyek a vágóhídra?

THorváthAttila 2021.02.10. 14:00:05

Számomra nagyon meglepő, hogy itt ennyien csodálkoznak az akkori lelkesedésen, ami nagyjából a legtöbb európai országban megvolt (mondjuk az olaszoknál nem, mert kivártak.). Teljesen logikus magyarázatokra emlékszem, még tán általános iskolás koromban magyarázták el a történelem órán, és itt is többen felsorolták az okok nagy részét: a gyors győzelembe vetett hit (minden oldalon), közvetlen tapasztalatok hiánya a modern tömegháborúról, médiakampány, a megkönnyebbülés tömegpszichózisa stb. A katonai erényeknek meg amúgy is nagy respektje volt, ez is nagyjából mindenhol megvolt, egy huszártiszt itthon sztárnak számított a maga környezetében.
Ráadásul nem a semmiből jött, sokan évek óta tudták (vagy sejtették), hogy csak idő kérdése, hogy kitörjön.
De azért az is tény, hogy abban a minden szempontból átlagos alföldi faluban, ahol élek, nagypapám visszaemlékezése szerint egy helyi, tekintélyes értelmiségi szervezte a "Vesszen Szerbia!" mottójú tüntetéseket, amikhez főleg a gyerekek és kamaszok csatlakoztak, akiknek fogalmuk sem volt, mit kiabálnak. Voltak közülük, akik már Pesten láttak tüntetést, és nagyon tetszett nekik, meg akarták mutatni hogyan kell csinálni. Aztán a paraszt apukák nemsokára a ma már nem igazán píszí nádpálcával állították le a gyerekeket a további balhézásról.

teglascs 2021.02.10. 14:00:10

Ehhez képest elképzelem azt a tömeghangulatot, ami akkor volt a levegőben, amikor pár évvel később a román hadsereg a Vérmezőn letáborozott. Meg amikor bejelentették, hogy az ország területének 2/3-át elcsatolják.
Akkor ugyanezek az ujjongó arcok hogy nézhettek ki....?

chrisred 2021.02.10. 14:28:10

@Endre Frady: Európa kulturáltabb részén Waterloo óta nem volt komoly háború, fogalmuk sem volt arról, hogy mivel jár.

matyi101 2021.02.10. 17:44:33

@teglascs: Pislogtak és világraszóló igazságtalanságokat kiáltottak. Pont, mint Apponyi Trianonban, aki népszavazásról meg a népek önrendelkezési jogáról beszélt. Arról bezzeg nem szólt, h ezeket a jogokat esze ágában sem volt megadni a nemzetiségeknek Trianon előtt.

erol 2021.02.10. 17:44:39

Vicces ez a azt hitték, hogy rövid ideig tart dolog, akármilyen rövid egy háború azért ott simán meg lehet halni vagy rokkanni. Azért nyilván nem a professzorok ujjongtak (vagy ha mégis, végül nem jelentkeztek katonának).

erol 2021.02.10. 17:44:41

@al Dajjal: "Hivatalosan ez a magyar trónörökös meggyilkolása miatti büntetőhadjárat volt."
Ja, aki köztudottan gyűlölte a magyarokat.

matyi101 2021.02.10. 17:44:45

@chrisred: Azt azért csak tudták, h el is lehet veszíteni, másfelől meg is halhatsz ott nem?

kárárámaispj 2021.02.10. 18:44:06

@matyi101:
Nem. Az a férfiasság, hogy hazamész, aztán letolod a gatyád, lehajolsz, meg odakészítesz valami hangulatvilágítást az orosz katonáknak. Vagy a szerbnek.
Egyébként nem úgy indul neki a senki semmilyen balhénak, hogy abban ő húzza a rövidebbet. Mindig mindenki meg van győződve magáról, az igazáról, az erejéről.

kárárámaispj 2021.02.10. 18:44:13

@marosila:
"- Azt kellene megérteni akkoriban miként gondolkodtak az emberek. Milyenek voltak a hétköznapjaik, mivel foglalták le magukat, dolgoztak e, és mit nagytöbbségben, milyen céljuk is volt a saját életükben"
Úgy általában pont ugyanaz, mint a maiaknak. Nyugiban lenni, élni, dolgozni.
Erre egy ország kitalálja, hogy ő úgy a Balatonig tart nagyjából. Mindezt úgy, hogy Nándorfehérvár még magyar terület volt. Aztán ez az ország lelövi a trónörökös. Ez azért valahol jogosan veri ki a biztosítékot, nem? Meddig kellett volna várni? Amíg megindul a szerb-orosz haderő a Balatonig?

" Akkoriban egy eszméért simán elmentek háborúzni, az életüket is adták volna érte. Ma ki menne harcolni az életét beáldozva?"
Mindenki akinek van némi töke. Mondjuk az ukrán még szopatja kicsit a kárpátaljai magyarokat. Aztán mondjuk feláll a fél hadseregük Ungvárnál, mert találtak valami írást szent Vaszilijtől, hogy Ukrajna 1400ban Szolnokig tartott. Na, ilyenkor vagy mész és megvéded ami a tied - ország, család, vagyon, vagy arab orvosmérnökhöz méltóan elhúzod a beled. Aki meg nem megy veled (nagymama, mama, papa), az majd tanuljon meg ukránul.
" A nagy jóléte a világnak a második világháború lezárása, a béke időszaka hozta meg a kényelmet a modern ember életében és a biznisz, az előrejutás, a tisztességes jövőkép, a konkrét célok váltak fontosabbakká. A katonaság, a háború meg a hivatásosok feladata lett."
Hát, azért ne általánosítsunk. Volt azért néhány tucat háború azóta. Mondjuk a délszláv, mondjuk vietnám, korea, irak, irán, afganisztán... Meg még vagy egy tucat.

efi 2021.02.11. 07:30:02

@chrisred:
Nálunk sem volt háború, de még harcok sem 64 éve, mégis tudom, hogy mivel jár.
Arról nem is beszélve, hogy ugyanazok 30 évvel később ugyanúgy bekapták a horgot.
Aki támadó háborút éljenez, az idióta, nincs ezen mit szépíteni.

AngeI 2021.02.11. 07:30:23

@efi: Valóban, a franciák és britek üzentek hadat Németországnak 1939-ben, vagyis szted hadba vonuló polgáraik "elmeroggyantak" voltak. Ez következik abból, amit írtál..

AngeI 2021.02.11. 07:30:53

@matyi101: Amikor egy küzdelembe beszállsz, nem tudhatod, hogy hogyan alakulnak a dolgok. A pacifista gondolkodás tetszik nem tetszik nem férfias.

matyi101 2021.02.11. 07:31:02

@kárárámaispj: Furcsa, h a férfiasságról ilyen gondolatok jutnak eszedbe.

Ja persze mindenki meg van győződve, h nyerni fog. De azért azt lehet tudni, h a barikádnak két oldala van nem? Meg, h fegyver nem csak a mi kezünkben van...

Egyébként ha jól emlékszem az I. vh-ban pont nem a szerbek jöttek hozzánk, hanem fordítva...

chrisred 2021.02.11. 08:03:46

@efi: De nem is gondoltak arra, hogy náluk lesz háború, csak hogy Szerbiában lesz. Ahogy mi is csak arra gondoltunk, amikor részt vettünk az Öbölháborúban, hogy az minket bármennyire is érinteni fog.

citrix 2021.02.11. 10:11:00

Önként és dalolva ment a vágóhídra a sok marha. Azt hitték a háború egy jó buli ahol csupa szórakozás az élet, ingyen koszt és kvártély... Gondolom akkor szembesültek a tényekkel amikor először visszalőttek rájuk, aknák, géppuskák, lövegek zárótüze, patkányok és vérhas a lövészárokban, sebesültek és halottak. Akkor talán megértették, a háború nem jó szórakozás. Vonuljon be és lövöldözzön az aki kitalálta a hadüzenetet.

AngeI 2021.02.11. 11:19:08

@citrix: Arról tudsz, hogy a brit és francia kormányok üzentek hadat Hitlernek?

AngeI 2021.02.11. 12:54:53

@matyi101: A férfiasság a küzdelem vállalása, nem az elkerülés és a pacifizmus. Nyúlként is lehet élni, csak nem érdemes..

flash.gordon · http://kulhonban.blogspot.co.at 2021.02.11. 14:22:31

@/\ngel: De ezt ki állapította meg, h a pacifizmus nem férfias? Svájc kimaradt két világégésből, végig kiszolgálta a nácikat a vh alatt és köszönik szépen jól vannak. Soha senki nem mondta rájuk, h ne lennének férfiasak.

Egyébként tényleg az a férfias, h kiprovokálunk egy merényletre hivatkozva egy fegyveres konfliktust, majd miután vesztünk és nem mi kebelezzük be Szerbiát, hanem Szerbia szakít egy nagyot Magyarországból akkor meg megy a sírás, h hogy kibasztak velünk.

erol 2021.02.11. 15:28:26

@/\ngel: Milyen unalmas lehet ezeknek az "igazi férfiaknak" a békeidő, vagy ilyenkor az utcán szembejövőbe kötnek bele?

flash.gordon · http://kulhonban.blogspot.co.at 2021.02.11. 20:13:40

@erol: Dehogy. Szájalnak a Facebookon a régi korok becsületéről a harc izgalmáról. Persze annyira egyiknek sem izgalmas, h elmenjen hivatásos katonának.

AngeI 2021.02.11. 20:55:56

@flash.gordon: Árulkodó, hogy számodra csak egy hivatásos katona lehet férfias. Mert ugye ő "meg van fizetve ezért". Átlagjózsi viszont ne menjen bele semmilyen konfliktusba, mert az olyan avittas náculás. Nyomkodja csak békésen az okostelóját..

AngeI 2021.02.11. 20:56:05

@flash.gordon: Svájc? Tudsz róla, hogy náluk sorkatonaság van, és egy igen komoly haderőt tartanak fenn? Saját erejükből akarják megvédeni magukat, a fiúkat katonai szolgálatra kötelezik. Kiképzésük után otthonukban tartják egyenruhájukat, teljes felszerelésüket, fegyverüket. 32 éves korukig bármikor behívható tartalékosnak számítanak Nekem ez igencsak férfiasnak tűnik.
Az, hogy kimaradtak a II. Vh-ból nagyrészt annak köszönhető, hogy kimaradhattak.A németek nem rohanták le őket, mint Hollandiát, Dániát vagy Belgiumot. Több hasznukat látták úgy, hogy nincsenek megszállva. Egyébként a svájci ipar megbízható beszállítója volt a német hadiiparnak.

"Egyébként tényleg az a férfias, h kiprovokálunk egy merényletre hivatkozva egy fegyveres konfliktust, majd miután vesztünk és nem mi kebelezzük be Szerbiát"

Nem érted a lényeget. Én nem a nagypolitikai érdekekről,mahinációkról beszéltem, hanem az átlagember attitűdjéről, amely átlagember akkoriban hajlandó volt életét kockáztatni a hazájáért. Ez egy férfias attitűd.

AngeI 2021.02.11. 20:56:06

@erol: Nem az a férfiasság, hogy belekötsz mindenkibe, hanem az, hogyha a sors küzdelem elé állít, akkor nem próbálsz meg kitérni előle "trükkök százaival" ,félrenézéssel.
Pl. ha beszólnak a nődnek, akkor nem elsunnyogsz, mismásolsz, hanem kérdőre vonod az illetőt, akkor is ha kétszer akkora mint te.

Tengődi Arisztid Kadosa 2021.02.12. 16:03:40

@/\ngel: Ezt miből következtetted ki, h ő az tartja férfiasnak ha vki hivatásos katona? Semmi ilyesmit nem írt.

Tengődi Arisztid Kadosa 2021.02.12. 16:03:51

@/\ngel: Bocs, azt sem értem, h Svájcnál mit tartasz férfiasnak? Hogy haderejük van, h be kell vonulni? Mert az általad leírtak alapján az lenne a férfias, h harcoltak volna a németek ellen. Ehelyett hat napon át a náciknak dolgoztak a hetediken meg a szövetségesek győzelméért imádkoztak.

Ez baromi férfias.

"átlagember akkoriban hajlandó volt életét kockáztatni a hazájáért. Ez egy férfias attitűd. "

Ja, persze. Kapott egy behívót és be kellett vonulnia, v parancsmegtagadásért kivégezték volna. Előtte meg hónapokon éveken keresztül hallgathatta a demagóg propagandát a háború szükségességéről és a katonaélet szépségéről.

Ezzel az eszközzel ma is el lehetne érni ugyanezt a hatást.

AngeI 2021.02.13. 01:22:25

@Tengődi Arisztid Kadosa:

"Ja, persze. Kapott egy behívót és be kellett vonulnia, v parancsmegtagadásért kivégezték volna."

Talán el kellett volna olvasni a posztot, amely a bevonulók lelkesedéséről szólt. És nemcsak az osztrák-magyar oldalon..

"Mert az általad leírtak alapján az lenne a férfias, h harcoltak volna a németek ellen."

Ezt miből következtetted ki? A németek nem támadták meg őket. Nekik sem fűződött érdekük a háborúhoz. Az, hogy mindenkibe belekötsz, nem tesz férfiassá.

"Bocs, azt sem értem, h Svájcnál mit tartasz férfiasnak? Hogy haderejük van, h be kell vonulni? "

Svájcot hozta fel példaként a pacifizmusra. Felvilágosítottam, hogy mennyire pacifista Svájc. Semennyire.

"Ezt miből következtetted ki, h ő az tartja férfiasnak ha vki hivatásos katona?"

Azt írta, hogy, csak az jogosult a régi korok becsületéről, a harc vállalásáról beszélni, aki hivatásos katona. Csak neki van jogalapja ezen férfias erényekről értekezni. Mindenki más csak fogja be szépen a pofáját.
süti beállítások módosítása